15 Nisan 2016 Cuma

Aile Büyüklerindeki Sağlık Merakı

Bugünlerde haber sitelerinde sıkça evlilik programları üzerine sıkça oynandığını görüyorum. Şahsen zaten bu programları tamamen gereksiz buluyorum. Diyelim ki programa evlenmek maksadıyla gelenler ajanstan gelen oyuncular. İlle arada gerçekten evlenme ümidiyle programa katılmış olan vardır. Seyircilerinde para aldığına dair duyumlarım var (Sanki çok gizli bilgide he he). Tabii ki ne kadar doğru veya yalan bilemiyorum. Yahu para için bile olsa insan kendini bu hallere nasıl düşürüyor emin olun anlamıyorum. Bir akıl vermeler, bir tavsiye vermeler falan kafayı yiyorum. Hepimiz günlük hayatın içinde bir şekilde koşturuyoruz; benim şu 27 senelik ömrümde kim sağa sola adamlık, dürüstlük konusunda nara attıysa hepsinin yamuk adam olduğunu gördüm. Hele birde "ben yalanı hiç sevmem" diye ikiden fazla tekrar yapıyorsa direk o insandan uzaklaşmak gerekir. Konumun başlığı sağlık üzerine ama oraya az sonra değineceğim.

Bildiğiniz üzere genel olarak ailelerde anne kısmı ev hanımıdır. Benim yaşıtım olup dünya evine girenlerde artık çoğunluk olarak hanım kısmı da çalışıyor (veya benim gözlemlediklerimde oran yüksek) ama bizi yetiştiren nesil ve önceleri olan çoğu "anne" ev hanımı olarak hayatını idame ettiriyor. Haliyle ev işlerinden kalan vakitlerde -eğer gün, mukabele, misafirlik vb. şeyler yoksa- tek eğlenceleri televizyonlar oluyor. Ben genelde ev kadınlarının izlediği saatlerde konulan programlarda "bilgi verici" olarak lanse edilen bir çok şeyin sadece bilgi kirliliği yarattığını düşünüyorum. Hatta bir çoğunun aslı astarının olduğunu dahi düşünmüyorum. Tabii ki bu konularda yorum yapmak için bir yetkinliğe sahip olunup konuşmak gerekir ama ben kafamdaki mantığı anlatırsam daha açıklayıcı olur sanırım.

Üretilmek istenen ilacın veya tıbbi bir gerecin insanda kullanımına uygundur noktasına gelene kadar tonla aşamadan geçer. O ilacın ruhsat alıp satışa uygun hale gelene kadar 3 fazdan geçmesi gerekiyor. Bazı araştırmalar senelerce sürebiliyor. Tahmin yürüterek söylüyorum ki bir maddenin insanda faydalı olup olmadığı noktasında bu maddeyi vücut hangi bölgelerde kullanıyor, vücutta ne gibi etkiler yapıyor vb. şeyler tek tek inceleniyordur. Programlara çıkanlara bakıyorum, amenna sıfatı doktor olarak gözüküyor ki zaten bu konuda yalan söyleyecek halleri yok ama arkadaş tonlarca ürün sayıyorsun, kitabında daha detaylı anlattığını falan açıklıyorsun ama bunların araştırmasını yaptın mı? Deneylere tabi tuttun mu? E haydi araştırmalara göre diyorsunda kaynağın nerede? Yani mesela de ki bilmem ne üniversitesinde şu kadar süren araştırmalar neticesinde diye bir şeyler sırala. Tamam belki izleyici kitle açısından gerekli görülmüyordur ama diyorum ya ben bu adamların iyice araştırma yapmadan, bir-iki makale ile bilginin doğru olduğu konusunda kesin kanıya varıp insanlara sunuyorlar. Mesela bir ara damar açıcı ilaçları piyasada revaçta olan, her yerde adına açılmış dükkanını görebileceğiniz bir doktor vardı. Yav arkadaş sen bunları bir grup ile üniversite ortamında araştırdın mı? Ne gibi deneylere tabi tuttun ne oldu ne bitti? Hele bir tanesi var ki tutturmuş ağzına bir "doğa şifahanesi" tabiri dolamış devamlı dini kelime sosuyla bir şeyler anlatıyor ki kendisi doktor falan değil.

Arkadaş her sofrada yenilen bir şeyle ilgili o gün duydukları, faydalı olduğunu duydukları bir bitki üzerinden tüketim baskısı yiyorum. Hele birde eskiler böyle yermiş, kesin bir bildikleri vardır geyiği var ki sormayın. Görende eskiler yüzlerce yıl yaşıyordu zannedecek. Alın mesela en büyük ticaret ürünlerinden "Kaya Tuzu" ile ilgili yalansavar.org'un yazısını okuyun;

https://yalansavar.org/2015/12/21/kaya-tuzunun-dayanilmaz-dogalligi/

Doğal! Doğal! Arkadaş zehir olarak kullanılan bitkisel ürünlerde doğal. Kolada rengi veren bilmem ne böceği diyorsun o da doğal işte. Birilerinin bu işe el atması gerekir. Bare adam akıllı programlar yapılsa da insanlar hakikaten araştırılmış, gerçekten sağlam temellere dayandırılarak ulaşılmış sonuçların anlatıldığı adam akıllı insanları dinlesinler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder