17 Nisan 2016 Pazar

Düğün Anlayışı

İnsanların düğünden beklentisi farklı oluyor. Kimisi sade, yakın eş-dostun olduğu tarzda bir düğün tercih edebilirken kimiside hareketli, sadece eş-dost değil komşunun komşusuna kadar olan geniş yelpazede misafir ağırlama gerçekleştirebiliyor. Dini yönü daha baskın olanlarda ufak bir Kuran tilaveti, alkol kullanımı olanlar alkollü düğün falan derken liste uzar gider.

Bu akşam gece mesaisinde olan bir arkadaşın yanına gittim. Ben eve geldim ve yazıyı giriyorum, garibim sabaha kadar mesaide kalacak daha. Neyse, gittiğimde belli ki bir düğün vardı. Daha doğrusu düğünü görmedim ama gelen sesten anlaşılıyordu ki arkadaşın çalıştığı yerin etrafında yerleşim yok. Ses bayağı bir uzaklardan fakat mesafeye rağmen oldukça net geliyordu. Sonra başladı kurusıkı sesleri falan. Az öncede haberlerde gördüğüm kadarıyla aşiret düğünü bilmem kaç gün sürmüş ve silah sesleri susmamış falan. Ulan madem düğün yapıyorsun, git kır düğünü yap ya da salonda yap. İstanbul'un göbeğinde bu kadar gürültüyle düğün nedir? Yol kapatmalar, bangır bangır müzikler, yolun ortasında oynamalar falan. Yok aga cidden acayip bencil bir toplum olduk çıktık. Millet iş görsün diye teknoloji üretir, bizimkiler gerizekalı işleriyle o ürünü değerlendirir. Köy olsa anlarım, herkes birbirini tanır ve düğün oldu mu zaten herkes bir arada oluyor. Öyle kimsenin hakkına girmeyeceğin ortamlarda ne yapıyorsan yap ama şehir burası. Burada bir aşağılama algılamayın. Köyde yapılabilirden kastım ortam ve eş-dost çevresi, köyün ortamı müsait ama arkadaş şehirde yaşıyorsan ve bu tip bir düğüne kalkıştın mı yüzlerce insanın hakkına giriyorsun çünkü kapattığın yol sadece komşularını değil, belki 10 sokak ötede oturan adamı da etkiliyor. Yarattığı gürültüden bahsetmiyorum hiç. Hele birde silah veya kurusıkı olayı var ki bunu hayatım boyunca çözemem  herhalde. Bizim millet kadar yeni teknolojik edevatı alıp, malca bir eğlence haline getirip onu gelenek hale getirebilen millet yoktur galiba.

Genelde yazılarımda hep insanları aşağılar bir tutum içinde olduğunun farkındayım ama arkadaş şu beyinsizlikle ortaya çıkan sahneleri ayda yılda bir görsem tamam diyeceğim. Yola çıktığımdan eve gelene kadar olan vakitte devamlı ona buna saymaktan beynim yoruluyor. Bencil, egoist, kavgacı, barbar bir milletiz maalesef. Eğitim ile bu uzun vadede belki çözülebilir bir konu ama kolluk kuvvetleriyle yaptırım adam akıllı uygulanmadıkça bu haller devam eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder