29 Nisan 2016 Cuma

İnternet Sitelerindeki Reklamlar

Sabah işteyken, akşam saatlerinde ise evde dinlenme halindeyken en sevdiğim şeylerden biri haber sitelerini gezmek, bir kaç takip ettiğim web sayfasını ziyaret etmektir. Hoş bu herhalde bir çok internet kullanıcısının yaptığı bir eylemdir. Sitelerde takılırken şu reklamlar sinirimi acayip bozuyor. Tabii ki bu siteler yayınladıkları şeylerden ücret talep etmedikleri için reklam ile gelir sağlamak isterler ki bu gayet normaldir fakat işin bokunu çıkarmaya başladılar. Örneğin bir resim galerisini -ki çoğunluğu bir kaç ay öncesinin galerisi oluyor yani ısıtıp tekrar karşımıza çıkarıyorlar- dolaşmak istiyorsun. Google ve diğer arama motorlarında sayfa başı index sayısını arttırmak ve aklıma gelmeyen başka sebeplerden dolayı tek bir sayfa üzerinden değilde her bir resim için ayrı bir sayfa olarak galeri oluşturuyorlar. Tamam, internet hızımız fena olmadığından sayfa açılma hızından dolayı çok rahatsız etmiyor diyelimde dedim ya işin bokunu çıkarmaya başladılar. Mesela 20 sayfalık bir foto galeri gezeceksin. Önceden 1-2-3-R-4-5 diye sıralama gözükürdü. R'nin reklam olduğu bariz zaten. 3'ten sonra direk 4'e basıp atlardım. Bunu kaldırdılar. Şimdi reklamın kaçıncı sayfada geleceği belli olmuyor. Geçen bir sitede her sayfa başı pop-up reklam çıkıyordu. Az daha çıldıracaktım. Üç-dört sayfadan sonra direk kapattım zaten. Bu bir. İkincisi ise son zamanlarda çok sık denk geldiğim yeni bir çakallık üzerine. Mesela bir video, resim galeri vb. şeyleri barındıran bir sayfa açtın. Bilgisayarı sık kullananlar el çabukluğu ile hemen ilgili şeyin açılması için tam üzerine tıklayacakken o hızla reklam sayfasına tıklıyor. Nasıl mı? Video veya resmin üzerine gelecek bir banner ayarlıyorlar. Sayfanın yüklenmesi esnasında en sona bannerın yüklenmesini ayarlıyorlar. Sen tam sayfa açıldı deyip resme tıklayacakken pat diye banner açılıyor ve resin bannerdan dolayı alta kayarken sen o hızla reklama tıklamış oluyorsun. Videolar zaten felaket. İzleyeceğin 10 saniyelik bir video diyelim. Tam 4. veya 5. saniyede pat diye 10 saniyelik reklam çıkıyor. Yahu 5 saniyede geçme imkanı olan reklam çıksa anlarım. Youtube bunu iyi yapıyor. Bizimkiler ille bokunu çıkaracak. İzleceğin 10 saniyelik şey için fazladan 10 veya 12 saniyelik reklam izlettiriyorlar. El insaf yahu! Yabancılarda reklam koyuyorlar ama işin bokunu çıkarmıyorlar. Bizim sayfalar resmen insanı reklama boğuyor ve tıklama almak için türlü çakallıklara giriyorlar. Mesela Ekşisözlük'e giriyorum. Başlığını gezdiğim şeyin ise son yorumlarına bakmak için son sayfaları gezmek istiyorum. Atıyorum bir bilgisayar programı olsun. Belki 2011 versiyonu çok kötüyken 2016 versiyonu çok iyidir. Tam son sayfa butonuna tıklayacakken pat diye banner sayfa kısmını alta aldığı an o hızla reklama tıklıyorsun. Bizimkiler ne zaman akıllanacak bilmiyorum ama işin iyice boku çıktı. Para kazanmayın demiyorum ama sitenizi ziyaret eden insanları bıktırmayın be kardeşim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder